Konsoles veiklības

Šoreiz gribu padalīties ar pāris trikiem, kuri var atvieglot ikdienas darbu konsolē.

Par komandu history droši vien jūs jau zināt tāpat kā par iespēju izmantot izsaukuma zīmi (!), lai piekļūtu iepriekš izmantotām komandām. Principā strādā tas viss šādi: ar komandas history palīdzību jūs varat apskatīt izpildīto komandu vēsturi.

391 sudo shutdown -h +45
392 cd Desktop/
393 ls
394 sudo dpkg -i gimp24_2.4-rc2-gimpusers1_i386.deb

Ja es tagad izpildītu šādu komandu !392 es pārietu uz mapi Desktop (izpildītos cd Desktop/). Tas pats notiktu arī, ja es izpildītu komandu !cd vai !c. Reāli izmantojot izsaukuma zīmi kāda komandas sākuma fragmenta priekšā tiks izpildīta pēdējā komanda, kas sākās ar šo fragmentu. Ja ir bijušas vairākas cd komandas izpildīsies tikai pēdējā.

Ja es gribētu piekļūt citām cd komandām vai kādām sen izmantotām garām komandām kuru precīzu pierakstu es esmu aizmirsis, var izmantot arī CTRL+R. Ar šo taustiņu kombināciju tiek izsaukts logs kurā jūs varat meklēt vajadzīgās komandas ievadot kādu to fragmentu (ne obligāti sākuma). Kad meklējamais komandas fragments ir ievadīts no viena rezultāta uz citiem var nokļūt vēlreiz piespiežot CTRL+R.

Paldies Saldajam par ctrl+r triku ;)

Komentāri

Anonīms teica…
Par Ctrl+R triku - milzonīgs paldies! Es ir' "uz pakaļas"!
Anonīms teica…
IMHO, daudz noderīgāks par izsaukumzīmēm ir alias

Populāras ziņas